lördag 16 september 2017

Jag hade inte ens...

... några sommarkläder att lägga undan när jag skulle packa ihop sommaren 2017. En klänning och ett par shorts var tydligen det enda jag använde den här sommaren, det visar hur dåligt den faktiskt var.

Jag brukar plocka undan sommaren betydligt tidigare, men det har inte funnits tid och tydligen så gjorde det inte så mycket. Det har varit en bra "jobbsommar" kan man väl säga? Eftersom undanstuvandet av sommarkläder gick snabbt har jag även hunnit höströja i trädgården. Jag väntar bara på att häcksaxen ska laddas så ska häckar och buskar klippas, skräpet plockas undan och sedan ska gräset klippas en sista gång. Sen är det färdigt till nästa år. Några ljusslingor ska sätta på plats också, vi brukar göra det i sep/okt för att inte frysa fingrarna av oss.

Sommaren är alltså officiellt över, den som aldrig riktigt kom igång. Men jag får tack o lov lite ny sol på näsan i oktober när jag åker till Kroatien och sedan efter jul när vi åker till Kap Verde. På så sätt överlever jag hösten och vintern, som jag annars avskyr. Som ni vet så drömmer jag om ett vinterboende, men det kan ju inte bli verklighet riktigt än.

Varje höst drabbas jag av en melankolisk ångest när jag tar avsked av sommaren. Eftersom det inte var någon sommar att tala om känns det nästan som jag blivit lurad på något. Som när man blivit lovad något riktigt gott och sen var det inget man tyckte om... Det känns som vi haft en lång vår som övergått i höst direkt. Jag hoppas verkligen att nästa år blir bättre!

Nu är iaf trädgården städad, alltid nåt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: