måndag 7 augusti 2017

Veckmatsedel v 32

Nu är det verkligen sista rycket på semestern och sommaren för alla er som har skolbarn. Det ska köpas nya kläder, barn har ju en förmåga att växa på sommaren, scheman ska planeras, samtidigt som man ska pressa ur det sista ur sommaren. Ni anar inte hur skönt det är att ha vuxna barn  :-)

Hela förra veckan gick åt till Pride. Jag var inne i stan nästan varje kväll och fotade det som hände på scen. Ett himla bra sätt att samla steg kan jag konstatera, jag hade runt 15000 steg varenda dag! Å inte hann jag äta nåt heller... så visst var det minus på vågen idag. Nu är jag tillbaka på vikten jag hade innan vi åkte till Gotland på bröllopsdagshelgen. Så nu har jag en vecka på mej att gå ner lite till, sen ska vi ut och åka igen. Då ska vi åka till Helsingfors och fira Finland 100 år och Silja 60 år, kul kul!

Här är veckans matsedel:

Måndag: Pasta med tomat och mozzarella 5 SP plus pasta
Tisdag: Fisk i ugn med grönsaker 3 SP plus potatis
Onsdag: Kyckling i tomatsås 4 SP plus pasta
Torsdag: Kryddig lövbiffsgryta 5 SP plus ris
Fredag: Vitlöksdoftande fläskfilewok 5 SP plus ris
Lördag: Indiska Daal fr 9 SP plus ris
Söndag: Pasta med laxsås 6 SP plus pasta

Gör dubbel sats av Kycklingen i tomatsås, lövbiffsgrytan och laxpastan, det är såååå gott och passar i matlådan. Ha en riktigt fin vecka och sug ut det sista av sommaren nu så ni har att ta av i vinter.


1 kommentar:

  1. Låter som goda förslag som också kan hjälpa till att ge känslan av sommar.
    Särskilt om man äter utomhus.

    SvaraRadera

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: