måndag 28 augusti 2017

Matsedel v 35

Sista veckan av sista sommarmånaden. Är du nöjd med din sommar? Var vädret till belåtenhet? Gick det som planerat med vikten? Om inte, så får du en ny chans nästa år. Lär av det som gick fel och skaffa nya vanor under året så kommer nästa sommar att se annorlunda ut  :-)

Vi som inte har varit lediga mer än någon dag i taget i sommar har varit ganska nöjda, åtminstone när det gäller vädret, det har varit en bra jobbsommar kan man väl säga. Vikten... ja, det gick väl som planerat ungefär - 2,5 kg ner tror jag det blev. Nu kommer jag att gå upp lite eller kanske ligga still, sen ska jag ta bort minst 2,5 till. Det får ta den tid det tar, men gärna innan semestern i december.

Förra veckan var ett enda stort kaos, den här veckan är lite lugnare. Sen blir det ytterligare en vecka med rejält kaos, då vi valt att inte ens bo hemma pga renovering. Därav min befarade viktökning... Så denna vecka är det bara "smalrätter" med få SP.

Här är veckans matsedel:

Måndag: Pasta med zucchini och fetaost 3 SP plus pasta
Tisdag: Fisk i ugn med kräfttzatziki 4 SP plus potatis
Onsdag: Kyckling med mozzarella fr 6 SP
Torsdag: Zucchinipasta med tomatsås 1 SP!
Fredag: Snabb lövbiffsgryta 5 SP plus ris
Lördag: Taco med hemmagjord tacokrydda 0 SP!
Söndag: Köttgryta 3 SP plus ris

Lövbiffsgrytan och köttgrytan funkar bra i matlådan, så gör lite extra när ni ändå håller på.

Ha en fin vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad av ett litet fotavtryck: